Notify Message
Forums
Page 1
Search
#13726921 Apr 09, 2018 at 02:48 PM · Edited over 1 year ago
18 Posts
Guide od Tatrgela.

Zdravím všechny co tohle čtou. Pokud budete ohledně huntera s čímkoliv potřebovat pomoc, neváhejte kontaktovat Truddy. Huntera na TBC hraje 100 let, takže není nic co by o hunterovi nevěděl. Taky jsem vytvořil tabulku, kde si můžete vyzkoušet co je pro vás nejvýhodnější, ať už se to týká gearu, rotací, buffů nebo petů. Stahovat můžete zde(https://uloz.to/!K4NgldmyWP4S/tatrgelova-dps-tabulka-v1-8-ods). Tabulku sem dám vždy tu nejaktuálnější.

Níže popíšu svými slovy PVE za survival a BM huntera. MM popisovat nebudu, ten se do PVE nejezdí, má sice o malinko větší DPS jako survival, ale nemá takovej boost physical dmgerů jako survival, takže ho doporučuju jen do PVP. Pro srovnání: Marksmanship talent trueshot aura dá pouze +125 attack power všem do party, což je pouze +875 attack power (5 hráčů a 2 peti), kdežto survival talent expose weakness dává v top equipu cca +325 attack power všem physical dmgerům (včetně petů), což je minimálně +3900 attack power (5 lidí v agility partě, 5 lidí ve windfury partě a 2 peti), takže rozdíl je dost markantní. MM má i největší spotřebu many, tudíž často musí používat aspect na manu místo aspectu na attack power, což je další důvod proč ho nepoužívat do PVE.
Jde o návody, rady, tipy, který vychází z mých vlastních zkušeností, není to žádná kopie z internetu.

1. TALENTY
2. STATY
3. GEMY
4. ROTACE
5. ASPECTY
6. VÝBĚR PETA A JEHO ABILIT, EXPENÍ A KRMENÍ PETA
7. HUNTEROVI ABILITY VYUŽITELNÉ NA RAIDU
8. RAID - BUFFY, DEBUFFY NA BOSSOVI A IDEÁLNÍ PARTA
9. BIS GEAR BEZ ITEMŮ ZE SWP
10. BIS GEAR
11. UŽITEČNÉ ODKAZY
12. ADDONY

1.a) TALENTY - BM HUNTER
41/20/0
- nejčastěji používanej build zaměřenej na zrychlování rotace díky talentu improved aspect of the hawk. Osobně ani jiný talenty na BM nedoporučuju.
- vylepšenej ressurect peta je docela důležitej, protože když vám pet chcípne, tak místo 10 sekund ho resujete jen 4, a vzhledem k tomu že pet je u BM huntera 25-30% celkového damage, tak se určitě vyplatí ho mít. Dá se jet i dva body do improved mend pet, namísto dvou bodů do endurance training, ale mend pet při použití snižuje dps huntera a docela žere manu, takže ho nejedu, navíc pokud jsou na raidu kvalitní healeři a decurseři, tak se o peta nemusíte starat a můžete se soustředit na damage.

1.b) TALENTY - SURVIVAL HUNTER
0/25/36 - ARCANE SURVIVAL HUNTER
- talenty zaměřený na rychlejší rotaci arcane shotu. Více info o tom, jak používat arcane shot s tímto buildem, najdete ve 4. bodě v rotacích.
- jede se na 3/3 Thrill of the Hunt, takže má největší mana regen ze všech typů survival huntera.

0/20/41 - DEEP SURVIVAL HUNTER
- talenty jsou zaměřený na předposlední talent v survival větvi master tactician, ten má soldní uptime kolem 35-40%.
- další využitelnej talent u tohoto buildu je poslední talent v survival větvi readiness, který obnový hunterovi všechny jeho CD. Readiness se dá využít ve třech případech, a to u nástřelu, protože se dají dát hned dva za sebou, samostřejmě využívá se jen pokud je problém s agrem. Druhé a zároveň efektivnější využití je obnovení cooldownu na rapid fire, třetí pak na obnovení cooldownu u feign death, není nic horšího, než když vám tuto abilitu boss rezistne. Většinou nastřelím tanka, dám pár dalších střel a dám feign death, poté zapnu rapid fire a až zkončí, dám readiness a odpálím 2. rapid fire, chíli na to znova feign death.
- jede se zde jen 2/3 thrill of the hunt, takže mana regen má trochu menší než arcane survival hunter.

7/20/34 - SPEED SURVIVAL HUNTER
- talenty zaměřený na zrychlování rotace díky vylepšenýmu talentu aspect of the hawk.
- další rozdílná věc proti ostatním buildům je talent focused fire, který zvyšuje hunterovi o +2% damage, pokud má venku peta a taky zvyšuje šanci na critical o +20% u ability kill command.
- jede se zde jen 1/3 thrill of the hunt, takže mana regen je nejslabší ze všech talent buildů survival huntera.
- osobně na tento build přecházím až s lukem Thori'dal, the Stars' Fury.

- všechny survival talent buildy jdou použít, není mezi nima nějakej markantní rozdíl v dps, ale každej se jede jinak co se týče rotací a taktik. Záleží na každým co komu vyhovuje, já osobně hodně využívám druhou variantu (deep survival huntera).


- u všech výše zmíňených buildů (jak BM tak i všechny 3 survival) se dá vybírat mezi dvěma možnostmi v marksmanship větvi. Místo 5/5 efficiency se může dát 5/5 improved hunter's mark, záleží jestli už má marku vylepšenou jiný hunter nebo né, vždy je to o domluvě mezi huntery na raidu. Všeobecně platí, že marku by měl vylepšovat ten hunter, který má nejmenší problémy s manou.

2.a) STATY - BM HUNTER
priorita č. 1 = ranged attack speed 1,8 sekundy – BM hunter nejčastěji rotuje střely autoshot a steady shot, takže je dobrý dostat se na ranged attack speed kolem 1,8 sekundy, pro dosažení minimální prodlevy mezi těmito střelami.
- díky této rychlosti nemusíte do rotace vkládat střely arcane shot ani multi-shot, který rapidně zvýšují spotřebu many a při delším boss fightu vás tak donutí switchnout na aspect of the viper.
- vzhledem k tomu že BM hunter používá improved aspect of the hawk, určitě bych nešel pod 1,75 sekundy ranged attack speed unbuffed, protože se zrychlením od toho aspectu se na těch 1,5 sekundy v pohodě dostanete a uptime má proc z tohoto aspectu kolem 50%.
- tuto rychlost lze dosáhnout jedině se zbraní co má ranged attack speed 2,8 sekundy a míň, ideální a zároveň 2. nejlepší zbraň (hned po legendárním luku) pro BM huntera je Crossbow of Relentless Strikes za 150 BOJ.

priorita č. 2 = hit cap - hit cap u BM huntera proti bossům je 142, což je přesně 9%. Pokud hunter dosáhne hit capu, tak nikdy nemissne žádnou střelou (počítá se i arcane shot, protože neni považován za spell).
- pokud je na raidu balance druid, kterej hunterovi díky vylepšenýmu talentu faerie fire zvyšuje hit do bosse o +3%, tak BM hunterovi stačí dosáhnout 6% hitu což je 95 hit ratingu. Osobně si plánuju gear tak, že vždy počítám s balance druidem, takže víc jak 95 hitu nepoužívám.

armor penetrace vs. haste - v horším gearu než z bossů ze SWP se BM hunter zaměřuje na itemy co mají haste, maximum však doporučuju 200, víc určitě ne, protože pak hunter přichází o ostatní staty, ale na rychlost rotace už to vliv nemá. Někdo by mohl říct že armor penetrace je výhodnější, ale po několikaleté zkušenosti s hunterem musím říct že to není pravda.
- v BIS gearu už se samozřejmě BM hunter zaměřuje jen na armor penetraci, protože v top equipu už je výhodnější než haste.

2.b) STATY - SURVIVAL HUNTER
priorita č. 1 = agility - vzhledem k tomu, že survival hunter boostuje všechny physical dmgery díky talentu expose weakness, který je silnější, čím více má survival agility, tak je dobrý mít té agility co nejvíce.
- agilita se vyplatí nejvíc i pro samotného huntera ze dvou důvodů, 1. díky talentu lightning reflexes dostává hunter +15% agility, 2. díky buffu od paladina blessing of kings dostává hunter +10% agility, kdežto attack power ani crit rating tento talent, ani buff nezvýší, takže sbírat do gearu attack power a crit rating na úkor agility je blbost. Pro příklad, full buffed hunter v BIS gearu má 1333 agility, což znamená že všechny physical dmgery boostuje o 1333*0,25=333 attack power.

priorita č. 2 = hit cap - hit cap u survival huntera proti bossům je 95, což je přesně 6%. Narozdíl od BM huntera to stačí, protože survival hunter používá talent surefooted, který dává +3% do hitu. Pokud hunter dosáhnet hit capu, tak nikdy nemissne žádnou střelou (počítá se i arcane shot, protože neni považován za spell).
- pokud je na raidu balance druid, kterej hunterovi díky vylepšenýmu talentu faerie fire zvyšuje hit do bosse o +3%, tak survival hunterovi stačí dosáhnout 3% hitu což je 48 hit ratingu. Osobně si plánuju gear tak, že vždy počítám s balance druidem, takže víc jak 48 hitu nepoužívám.

armor penetrace vs. haste - pokud se rozhodnete hrát arcane nebo deep survival huntera, tak rozhodně nesbírejte haste na úkor jiných statů, pro tyto tipy hunterů je haste k ničemu, takže u těchto typů survival hunterů se samostřejmě sbírá armor penetrace.
- v BIS gearu s lukem Thori'dal, the Stars' Fury se naopak haste vyplatí víc než armor penetrace, na haste gear se můžete podívat níže v bodě 10.c).

3.a) GEMY - BM HUNTER
- u BM huntera v klidu dodržujte barevnost gemů tak jak jsou ve věcech, samostřejmě pokud socket bonus není nějaká blbost, například +6 stamina u helmy z Ilidana.
doporučuju používat tyto gemy:
- červenej slot +10 agility.
- žlutej slot +10 critical strike rating nebo +5 critical strike rating/+7 stamina, ale ten jenom pokud potřebujete aktivovat meta gem.
- modrej slot +5 agility/+7 stamina (maximálně 2x) nebo +5 critical strike rating/+7 stamina, pokud potřebujete aktivovat meta gem.
- meta +12 agility/+3% crit dmg

3.b) GEMY - SURVIVAL HUNTER
- u survivalu doporučuju použít dva zelený +5 crit rating/+7 stamina a zbytek jen červený +10 agility, meta samostřejmě +12 agility/+3% crit dmg.

Protože se využívá různý gear, např. shadow resist, tak doporučuju ty šutry dávat tak ať při změně gearu nepříjdete o bonus z meta socketu.

4.a) ROTACE - BM HUNTER
auto – steady
- nejpoužívanější a nejjednodušší rotace ze všech.
- nejvíc se vyplatí při ranged attack speed 1,75 sekundy unbuffed, čehož se dá dosáhnout se zbraní co má ranged attack speed 2,8 sekundy a míň. Osobně jinou rotaci na BM nepoužívám.
- dá se použít i pokud je hunter zrychlenej díky improved aspect of the hawk, haste potionu, dragonspine trophy, rapid firu nebo heroismu/bloodlustu.
- spotřeba many je nižší cca o 20-30% oproti ostatním rotacím.

auto – steady – arcane – auto – steady – auto – steady
- používá se s jakýmkoliv gearem který nemá haste a jen se zbraní co má ranged attack speed 3,0 sekundy.
- o 30% větší spotřeba many oproti rotaci auto - steady.
- při použití věcí co zrychlují útok (haste potion, heroism/bloodlust, rapid fire, dragonspine trophy nebo improved aspect of the hawk) se přechází na rotaci auto - steady.

auto – steady – multi – auto – steady – auto – steady – auto – steady – auto – steady - auto - steady
- používá se jen s armor pene gearem a pokud hunter používá zbraň co má ranged attack speed 3,0 sekundy.
- o 20% větší spotřeba many oproti rotaci auto - steady.
při použití věcí co zrychlují útok (haste potion, heroism/bloodlust, rapid fire, dragonspine trophy nebo improved aspect of the hawk) se přechází na rotaci auto - steady.

4.b) ROTACE - ARCANE SURVIVAL HUNTER
auto – steady – arcane – auto – steady
- nejjednodušší varianta pro arcane survival huntera, ale má trochu slabší dps než varianta popsaná níže. Pokud si některý hunter netroufá na níže popsanou rotaci kvůli náročnosti, tak tuhle rotaci určitě doporučuju. Někdy, než se zamotat a pokazit náročnější rotaci, je lepší jet tuhle jednodušší, zejména pro začínající huntery.
- cca o 10-15% nižší spotřeba many oproti ostatním rotacím.

auto – steady – multi – auto – steady – auto – steady – arcane – auto – steady - auto - steady - arcane
- tato rotace je nejsložitější ze všech hunterových rotací, ale má nejvyšší DPS ze všech rotací, které arcane survival hunter používá. Tuto rotaci používám i já.
- cca o 10% vyšší spotřeba many než u rotace, která obsahuje jen arcane shot.

4.c) ROTACE - DEEP SURVIVAL HUNTER
auto – steady – arcane – auto – steady – auto – steady
- u deep survival hunter se nepoužívá snížení cd na arcane shot a nemůže tak vynechat jeden cyklus auto - steady, tak jako arcane survival hunter zaměřenej na arcane shot, takže se to jezdí takto.
- nejjednodušší varianta pro deep survival, ale má slabší dps než varianta popsaná níže.
- cca o 10-15% nižší spotřeba many oproti ostatním rotacím.

auto – steady – multi – auto – steady – auto – steady – arcane - auto – steady - auto - steady
- tato rotace je nejpoužívanější ze všech rotací u deep survival huntera, i já ji využívám pokud jedu tyto talenty.
- nejvyšší dps ze všech rotací, které deep survival hunter používá.
- cca o 10% vyšší spotřeba many než u rotace, která obsahuje jen arcane shot.

4.d) ROTACE - SPEED SURVIVAL HUNTER
auto – steady – arcane – auto – steady – auto – steady
- u speed survival hunter se nepoužívá snížení cd na arcane shot a nemůže tak vynechat jeden cyklus auto - steady, tak jako arcane survival hunter zaměřenej na arcane shot, takže se to jezdí takto.
- nejjednodušší varianta pro speed survival huntera, zároveň ani jinou rotaci nedoporučuju, protože tento tip survival huntera, jako jediný, využívá vylepšenej aspect of the hawk a dragonspine trophy, který zrychlují rychlost útoku a proto se z této rotace mnohem líp přechází na rotaci auto - steady, než kdyby rotace obsahovala i multi-shot. Takže bych střídal tuto rotaci s rotací auto - steady. Vychází to tak že zhruba 40% času bude hunter využívat tuto rotaci a 60% času rotaci auto - steady.
- cca o 10-15% nižší spotřeba many oproti ostatním rotacím.

Při použití haste potionu, rapid fire, pokud šaman zapne heroism/bloodlust, nebo pokud hunterovi procne dragonspine thophy, tak vždy survival hunter, v jakýmkoliv talent buildu, přechází na rotaci auto - steady.
________________________________________________________________________________________________________

5. ASPECTY
Na raidu se při bossfajtech využívají pouze dva aspecty, acpect of the hawk a aspect of the viper. Jedinou vyjímkou je SWP boss Felmyst, kde hunter drží tankovi aspect of the wild, který zvyšuje všem v partě nature rezist o +70.

Aspect of the hawk - dává +155 attack power. Na začátku boje ho má každej hunter samostřejmě, pokud mu v průběhu boje začne docházet mana, tak změní na aspect of the viper. Těm hunterům, co používají talent improved aspect of the hawk doporučuju přizpůsobit gear a rotace tak, aby nemusely aspecty switchovat.

Aspect of the viper - na 70. lvlu dává 24,5 MP5 + 11%-55% MP5 (16-60% s t6 bonusem) a vypočítává se z hunterova intellectu. Například při intelectu 250 bez t6 bonusu dá aspect cca 52-162 MP5, podle toho kolik zbývá hunterovi many, čím míň hunter many má, tím větší bonus do mana regenu dostane. Minimální mana regen je 11%(16%) a začíná se počítat od 90% hunterovi many. Maximální bonus 55%(60%) hunter dostává až je na 20% a míň many.
- doporučuju ho nasadit až máte tak kolem 30% many. Záleží jestli používáte mana potky, kolik jedete leather věcí (nemají intellect), jaký používáte rotace, jestli máte totem atd... BM hunter pokud dodrží rotaci auto - steady tak by měl s manou vydržet dlouho, u survivalu je to s manou horší kvůli arcane shotu a multi-shotu, a i když má šanci na zisk many z talentu thrill of the hunt, tak pořád survival spotřebuje manu o cca 25-30% rychleji než BM. Každopádně každej by si to měl vyzkoušet sám a vždy se přizpůsobit, není to nic obtížnýho, kdyžtak testujte na panákách ve městech.

6. VÝBĚR PETA A JEHO ABILIT, EXPENÍ A KRMENÍ PETA
Doporučuju wind serpenta kvůli ligtning breathu (LB), kterej není ovlivňován nepřítelovým armorem a pokud má hunter nad 30% critical unbuffed, tak v kombinaci s talentem go for the throat pet prakticky spamuje tento spell na GCD, protože má pořád focus na full. Platí to pro všechny tipy hunterů. Wind serpenta samostřejmě používám i já. Ještě se dá použít ravager, někteří jezdí i kočku nebo raptora, ale tihle petové nemájí takový DPS jako wind serpent. Navíc tím, že má wind serpent útok bleskem na dálku, může dmgovat i například na druhé fázi u Ilidana, popřípadě pokud se tankuje trash, kterej extrémě cleavuje, tak pet stojí u huntera a jen používá LB, kdežto ostatní petové musí být na melee vzdálenost a tak nedmgují.

Petovi ability - každej pet, pokud je na 70. lvlu a 6. lvl přátelství, tak má k dispozici 350 training pointů (TP), které můžete použít na naučení jeho ability. Petovi jde ability respecovat (stejně jako hunterovi talenty) u trenéra v jakémkoliv hlavním městě a vzhledem k tomu, že stojí pouze stříbrňáky, tak se dá pet na každej raid přizpůsobit aktuálním potřebám. Některé ability se dají naučit přímo u trenérů, některé vás musí naučit peti, které si ochočíte.

Doporučené ability na raid
- pokud používáte wind serpenta, tak je třeba ho naučit lightning breath 6. lvl (naučí vás ho Felsworn Scalewing) = 25 TP.
- pokud používáte ravagera, tak je třeba ho naučit gore 9. lvl (naučí vás ho Rip-Blade Ravager) = 29 TP.
- pokud používáte kočku nebo raptora, tak je třeba ho naučit - claw 9. lvl (naučí vás ho Scorpid Bonecrawler) = 29 TP.
- cobra reflexes 1. lvl (naučí vás ho trenér v jakémkoliv hlavním městě) = 15 TP.
- avoidance 2. lvl (naučí vás ho trenér v jakémkoliv hlavním městě) = 25 TP.
- greater stamina 10. lvl (naučí vás ho trenér v jakémkoliv hlavním městě) = 185 TP.
- za výše uvedené ability dohromady dáte 250 TP u wind serpenta a 254 TP u kočky, ravagera a raptora, takže vám zůstane ještě 100, respektive 96 TP pro rozdělení.
- zbylé TP se dávají do rezistů, krásně to vychází buď na jeden rezist 4. lvl (+120 rezist) = 90 TP, nebo dva rezisty 3. lvl (+90 rezist) = 45 TP x 2 = 90 TP. Já osobně používám nejčastěji shadow a fire rezisty na 3. lvl oba. Samostřejmě každý raid je specifickej tím, jací bossové se jdou, takže pokud se jde například na Kalecgose, tak se vyplatí kombinace shadow a arcane, pokud se jde Mother, Council a Ilidan, tak se vyplatí kombinace shadow a fire, atd...Rezisty vás naučí trenér v jakémkoliv hlavním městě. Zbylých 10, repektive 6 TP už můžete dát kamkoliv, klidně můžete dát do dalších jiných rezistů aspoň na 1. lvl, ty stojí pouze 5 TP.

Rozhodně peta neučte dvě dmgovací ability, vždy jen jednu!!! DPS se vám tím nezvýší, právě naopak se DPS sníží. Zvýšení armoru, ani zrychlení pohybu (dash a dive) do PVE taky nepotřebujete, je to zbytečná ztráta TP.

Expení peta
- peta vždy musíte expit tam, kde dostává hunter zkušenosti za zabíjení nepřátel. Pokud má hunter lvl 60. a pet lvl 30., tak musíte expit třeba v Hellfire Peninsula, protože pokud by jste šli například do Stranglethorn Vale, kde sou lvly cca 28-45, tak pet nebude dostávat vůbec žádný zkušenosti i přesto, že jsou ty NPC na jeho lvlu.
- pokud už máte 70ku a ochočili jste si novýho peta, tak ho expite všude kde z toho něco máte a zároveň tam, kde jsou co nejvyšší lvly. Osobně jsem novýho peta, když jsem měl skining, určitě nejčastěji expil v Black Morassu na normal, protože se tam dá nejen dobře expit, ale i dobře nasbírat kůže, ať už na prodej nebo na výrobu vybavení z LW. Pokud nemáte skining, tak určitě zaleťte do Nagrandu na plošinu, jak se farmí z air elementálů primaly. Taky se dá dobře farmit v Netherstormu na místech, kde se sbírají věci pro Aldor a Scryers repku (například Arclon Ruins) a pokud jste člověk jako já, co musí mít všechny repky exalted, tak farmite klidně tam kde máte potřebnou reputaci. Samostřejmě platí přímá úměra, čím vyšší lvl NPC má, tím víc pet dostane zkušeností.

Krmení peta
- co se týče krmení, tak každej pet začíná na 1. lvlu přátelství a je potřeba ho neustále krmit aby získal 6. lvl, což je maximum. Klidně ho krmte i když nemá hlad, hapiness bude dostávat pořád. Já to vždycky dělám tak, že si nakoupím třeba 200 jídel toho, co aktuální pet žere a pokaždé když nebojuju, tak mu dám nažrat.
- jak už jsem psal na začátku tohoto bodu, čím vyšší lvl zkušeností a přátelství pet má, tím více věcí se může naučit. Platí, že na 1.lvl přátelství (tzn. čerstvě ochočenej) má pet 0 TP a od 2. lvlu má tolik TP, kolik je jeho level x1, takže na 70. lvlu a 6. lvlu přátelství má pet 70x5=350 TP.
- pro wind serpenta je nejlepší chleba, koupíte ho v Lower City jak jsou ty slepice pod Scryers bankou.
- pro ravagera, raptora a kočku je nejlepší maso, koupíte ho taky v Lower City pod Scryers bankou, je hned vedle prodejce chleba.
- dále je dobrý využívat macro na přivolání, krmení, ress a heal peta v jednom tlačítku, bez tohoto si ani nedokážu už dnes představit, že bych fungoval. Na posledním řádku, jak je /use bladespire bagel, zadejte název svého aktuálního jídla pro vašeho peta.

#showtooltip Feed Pet
/cast [nopet, modifier] Revive Pet; [target=pet, dead] Revive Pet; [nopet] Call Pet; [combat][modifier] Mend Pet
/stopmacro [combat]
/cast Feed Pet
/use Bladespire Bagel (změňte na typ jídla, které používáte vy)

Macro funguje takto:
- když nemáte peta vyvolanýho, tak ho vyvolá.
- když nejste v combatu a máte vyvolanýho peta, tak ho nakrmí.
- když jste v combatu a máte vyvolanýho peta, začne ho healovat.
- když je pet mrtvej, tak ho oživí.
________________________________________________________________________________________________________

7. HUNTEROVI ABILITY VYUŽITELNÉ NA RAIDU
Rapid fire - po použití se hunterovi na 15 sekund zvýší ranged attack speed o 40%. Rozhodně tento spell nepoužívejte když máte zaplej heroism/bloodlust, ani když právě vypijete haste potku, protože se poté hunter zrychlí natolik, že ranged attack speed klesne pod 1 sekundu, ale častěji jak global cooldown (1,5 sekundy) stejně steady-shot, ani arcane shot nevystřelí, takže si akorád spálíte cooldown. Proto tento spell odpalujte jen mimo ostatní zrychlující spelly. Osobně doporučuju odpalovat to takto: nejdřív odpálit bubny (ale jen na attack power, haste bubny si nechte až po skončení rapid fire), poté trinkety a bestial wrath (má jen BM) a až nakonec zapnout rapid fire. Pokud šaman zapne heroism/bloodlust chvilku po začátku boje, tak odpálit bubny, pak trinkety a bestial wrath, rapid fire nechat až po skončení heroismu/bloodlustu. To stejný platí u haste potky.
Kill Command (KC) - abilita která se dá použít jestliže hunter dá critical strike, je to damage kterej dává pet, takže je potřeba aby měl hunter toho peta vyvolanýho. Využívají ho hlavně BM hunteři, protože dps KC se zvyšuje díky talentům unleashed fury, focused fire, ferocity, bestial wrath, animal handler a ferocious inspiration. Vzhledem k tomu že nemá global cooldown, tak se používá kdykoliv, né však častěji než každých 5 sekund, což je jeho cooldown. Co se týče survival hunterů tak tento spell můžou využívat pokud nekapou na manu, ale nemusí jej využívat protože u nich má KC dps pouze kolem 100, kdežto u BM je dps 180 (počítáno v top equipu). Co se týče MM hunterů, záleží jestli jedou sekundárně BM větev nebo survival větev. Já ho třeba využívám i za survival protože piju mana potky a nekapu na manu.
Misdirection (MD) - výbornej pullovací spell. MD se dá na tanka a první tři hunterovi střely do bosse se připočítají tankovi do jeho threatu.
Scorpid sting - snižuje cíli o 5% hit na 20 sekund.
Hunter's Mark - debuff který se musí držet na bossovi, vydrží na něm 2 minuty, pak se musí znovu obnovit. Dává bonus +110 ranged attack power a každou střelou se zvyšuje o +11 až do výše +440, takže aby hunter získal maximum potřebuje přesně 30 střel (něco jako trinket ze SWP). Při vylepšení v talentech marka přidává i všem melee dmgerům +110 attack power, ale již se nezvyšuje, tak jako u huntera. Vždy je dobrý se domluvit na raidu předem, který z hunterů si ji v talentech vylepší, ten ji pak dává na bossech a ostatní ji samostřejmě nesmí přepisovat, protože pokud by ji přepsal hunter, který ji nemá vylepšenou, tak by melee damageři nedostali nic.
Frost Trap - zpomaluje všechny kdo do pasti vsoupí o 60%. Výborná past když se pulluje hodně moobů kteří odbíhají do raidu, využívá se například při trashy v Hyjalu kdy pomáhá tankům aby si cíl rychleji přebrali.
Feign Death (FD) - touto abilitou hunter oklame soupeře a přeruší si tím combat, threat mu klesne na 0. První FD se používá hned na začátku jak po nástřelu začnete dohánět tanka, další dáváte na cooldown, dohromady by měli stačit 3 FD za bosse, samostřejmě pokud je nerezistne. Na rezist si musíte dávat pozor, pokud boss FD rezistne nerestne se vám threat! Každej by měl mít nějakej threat metr, osobně doporučuju jednoznačně Diamond Threat Meter (DTM), protože v Omenu se FD buguje a i když boss FD rezistne, tak omen threat schodí, tak jako by ho boss nerezisnul a to je tak na přebrání agra.

8. RAID - BUFFY, DEBUFFY NA BOSSOVI A IDEÁLNÍ PARTA
Vzhledem k tomu že buffy, debuffy a dobrá parta dělají hlavní DPS každého huntera, níže popíšu nejideálnější raid setup.

Vlastní buffy a konzumačky - maximum
- Warp Burger nebo Grilled Mudfish - přidá +20 agility.
- Kibler's Bits - přidá petovi +20 strength.
- Elixir of Draenic Wisdom - přidá +30 Intelect (+450 many).
- Elixir of Major Agility - přidá +35 agility a +20 critical strike rating.
- Superrior Mana Oil - přidá +14 MP5.
- Righteous Weapon Coating - přidá +300 attack power na 10 vteřin každých cca 40 vteřin (+75 attack power průmerně). Dá se použít pouze v SWP, v jiných raidech se používá výše zmíňený Superrior Mana Oil.
- Scroll of Agility V - přidá +20 agility.
- pro peta Scroll of Agility V (+20 agility) a Scroll of Strength V (+20 strenght).
- Drums of Battle nebo Drums of War. Pro Survival a MM huntera jsou lepší Drums of War, pro BM huntera jsou lepší Drums of Battle.
- Haste Potion - přidá +400 haste rating na 15 vteřin (využívá se převážně u BM huntera a speed survival huntera zaměřujícího se na auto - steady rotaci).
- Super Mana Potion - přidá 1800-3000 many.

Pokud chcete za huntera točit top dps, je potřeba mít všechno z tohoto seznamu, snad jen svitky na peta nejsou vyžadovány za každou cenu.

Buffy od ostatních hráčů
- Greater Blessing of Kings - přidá +10% ke všem statům.
- Greater Blessing of Might - přidá +264 attack power (+220 bez vylepšení).
- Greater Blessing of Wisdom - přidá +49 MP5 (+41 bez vylepšení).
- Greater Blessing of Salvation - snižuje threat o 30%.
- Arcane Brilliance - přidá +40 intelect.
- Gift of the Wild - přidá +18 ke všem statům (+14 bez vylepšení).
- Power Word: Fortitude - přidá +102 stamina (+79 bez vylepšení).

Co se týče Blessingů, záleží na tom kolik paladinů je na raidu, když nejsou 4, tak je jejich důležitost seřazena takto: king > might > wisdom > salva.

Debuffy které by měli být na bossovi
- Improved Hunter's Mark (hunter) - +110 attack power pro peta, +440 attack power pro huntera.
- Improved Judgement of the Crusader (retri paladin) - 3% bonus ke criticalu.
- Curse of Elements (warlock) - 10-13% bonus k arcane damage (využije se u Arcane Shotu).
- Misery (shadow priest) - 5% bonus k arcane a nature damage (využije se u Arcane Shotu, Serpent Stingu a Lightning Breathu).
- Expose Weakness (survival hunter) - zvyšuje attack power hunterovi i petovi o cca 250-330.
- Sunder Armor 5 stacků (warrior) - snižuje bossovi armor o 520 za stack, takže dohromady o 2600.
- Judgement of Wisdom (prot paladin) - každou střelou se vrací mana, dává cca 170-230 MP5, záleží na tom jak rychle hunter střílí.
- Blood Frenzy (arms warrior) - 4% bonus physical damage pro huntera i pro peta.
- Curse of Recklessness (warlock) - snižuje armor bosse o 800.
- Improved Fiery Fire (balance druid) - snižuje armor bosse o 610 a přidává +3% k hitu hunterovi i petovi.

Ideální parta (tzv. Agility parta)
- Survival Hunter - partu nijak neboostuje, ale boostuje celej raid díky talentu expose weakness, kterej dává tím větší bonus do attack poweru, čím větší ma agility, takže musí být u šamana kterej mu háže totemy.
- BM hunter - dává celé partě, včetně petů, +3% damage. Drží na bossovi improved hunter's mark, která dává +110 attack power všem meleečkům i petům a +440 attack power oboum hunterům.
- Enha šaman - celá parta, včetně petů, má díky němu totemy který přidávají +88 agility, +98 strength (+86 bez vylepšení) a +50 MP5. Taky zvyšuje všem meleečkám i petovi o +10% melee attack power.
- Feral Druid – dává celé partě včetně petů +5% critical.
- Arms Warrior - dává všem meleečkám, včetně petů, +381 attack power (+305 bez vylepšení) díky Battle Shoutu kterej drží v partě.

Tahle parta by měla být ve 100% raidů protože vytočí top dps.

9.a) BIS GEAR BEZ ITEMŮ ZE SWP - BM HUNTER
- tento gear vychází pro huntera nejvýhodněji ze všech a mě se osvědčil jako nejlepší. Dá se jet samostřejmě i gear na čtyři části T6 (helma, ramena, rukavice a kalhoty), to DPS vychází u obou těchto gearů hodně podobně, ale já osobně to jedu takhle, protože v SWP všechny části T6, kromě ramen, hunter vymění jako první. Gear na armor penetraci nedoporučuju, dělá nejmenší DPS ze všech těchto non-BIS gearů. Potom až BM hunter získá itemy z bossů ze SWP, tak se samosřejmě jede jen na armor penetraci, viz. bod 10.a).

Head - Cursed Vision of Sargeras (enchant: +34 attack power, +16 hit rating) (meta socket: +12 agility/+3% critical damage, žlutej socket: +10 agility)
Neck - Telonicus's Pendant of Mayhem
Shoulders - Gronnstalker's Spaulders (enchant: +26 attack power, +14 critical strike rating) (žlutej socket: +10 agility, modrej socket: +10 agility)
Back - Thalassian Wildercloak (enchant: +12 agility)
Chest - Gronnstalker's Chestguard (enchant: +6all stats) (červený socket: +10 agility, červený socket 10agility, žltý socket: 5hit 5agility)
Wrist - Bindings of Lightning Reflexes (enchant: +24 attack power)
Hands - Gronnstalkers Gloves (enchant: 15agility)(červený socket: +10agility)
Waist - Boneweave Girdle
Legs - Bow-stitched Leggings (enchant: +50 attack power, +12 critical strike rating) (červenej socket: +10 agility, žlutej socket: +10 attack power/+5 critical strike rating, modrej socket: +5 critical strike rating/+7 stamina)
Boots - Softstep Boots of Tracking (enchant: +12 agility)
Ring 1 - Angelista's Revenge (enchant: +4 all stats)
Ring 2 - Signet of Primal Wrath (enchant: +4 all stats)
Trinket 1 - Madness of the Betrayer
Trinket 2 - Berserker's Call
Main Hand - Dagger of Bad Mojo (enchant: 20agility)
Off Hand - Dagger of Bad Mojo (enchant: 20agility)
Ranged weapon - Bristleblitz Striker (enchant: +28 ranged critical strike rating)


9.b) BIS GEAR BEZ ITEMŮ ZE SWP - SURVIVAL HUNTER
- tento gear využívá jakejkoliv typ survival huntera, ale u speed huntera bude dps nejslabší a spotřeba many nejvyšší. Jak jsem psal, speed survival bych zvolil až v BIS gearu s legendárním lukem viz. bod 10.c).

Head - Cursed Vision of Sargeras (enchant: +34 attack power, +16 hit rating) (meta socket: +12 agility/+3% critical damage, žlutej socket: +10 agility)
Neck - Telonicus's Pendant of Mayhem
Shoulders - Gronnstalker's Spaulders (enchant: +26 attack power, +14 critical strike rating) (žlutej socket: +10 agility, modrej socket: +10 agility)
Back - Thalassian Wildercloak (enchant: +12 agility)
Chest - Gronnstalker's Chestguard (enchant: +6all stats) (červený socket: +10 agility, červený socket 10agility, žltý socket: 5hit 5agility)
Wrist - Guardian's Chain Bracers (enchant: +24 attack power) (žlutej socket: +10 agility)
Hands - Gronnstalkers Gloves (enchant: 15agility)(červený socket: +10agility)
Waist - Don Alejandro's Money Belt (2x červenej socket: +10 agility)
Legs - Bow-stitched Leggings (enchant: +50 attack power, +12 critical strike rating) (červenej socket: +10 agility, žlutej socket: +10 agility, modrej socket: +10 agility)
Boots - Cobra-Lash Boots (enchant: +12 agility) (modrej socket: +5 critical strike rating/+7 stamina, červenej socket: +10 agility)
Ring 1 - Angelista's Revenge (enchant: +4 all stats)
Ring 2 - Band of the Eternal Champion (enchant: +4 all stats)
Trinket 1 - Madness of the Betrayer
Trinket 2 - Berserker's Call
Two hand weapon - Halberd of Desolation (enchant: +35 agility) / Dagger of Bad Mojo 2x(ench 20 agility)
Ranged weapon - Bristleblitz Striker (enchant: +28 ranged critical strike rating)

10.a) BIS GEAR - BM HUNTER
- v BIS gearu se jede hlavně armor penetrace, v tomto gearu je to přesně 2257 + madness of the betrayer trinket. Tohle je setup na bosse co mají 7700 armor, na bossy, kteří mají 6200 armor se vyměňuje madness of the betrayer za berserker's call, protože i bez procu z madnessky má tento boss proti hunterovi 0 armor, samostřejmě jen pokud jsou na bossovy všechny debuffy na armor (sunder armor, curse of recklessness a faerie fire), jinak se madnesska nechává.

Head - Coif of Aleria (enchant: +34 attack power, +16 hit rating) (meta socket: +12 agility/+3% critical damage, červenej socket: +10 agility)
Neck - Hard Khorium Choker (žlutej socket: +10 critical strike arting)
Shoulders - Gronnstalker's Spaulders (enchant: +26 attack power, +14 critical strike rating) (žlutej socket: +10 critical strike rating, modrej socket: +5 agility, +7 stamina)
Back - Cloak of Unforgivable Sin (enchant: +12 agility) (žlutej socket: +10 critical strike rating)
Chest - Bladed Chaos Tunic (enchant: +6 all stats) (červenej socket: +10 agility, žlutej socket: +10 critical strike rating, modrej socket: +5 agility, +7 stamina)
Wrist - Gronnstalker's Bracers (enchant: +24 attack power) (červenej socket: +10 agility)
Hands - Thalassian Ranger Gauntlets (enchant: +15 agility) (červenej socket: +10 agility, žlutej socket: +10 critical strike rating)
Waist - Gronnstalker's Belt (červenej socket: +10 agility)
Legs - Leggings of the Immortal Night (enchant: +50 attack power, +12 critical strike rating) (3x červenej socket: +10 agility)
Boots - Gronnstalker's Boots (enchant: +12 agility) (žlutej socket: +10 critical strike rating)
Ring 1 - Angelista's Revenge (enchant: +4 all stats)
Ring 2 - Band of Ruinous Delight (enchant: +4 all stats)
Trinket 1 - Madness of the Betrayer, pokud hunter bojuje proti bossům co mají 6200 armor, tak ho vymění za Berserker's Call
Trinket 2 - Blackened Naaru Sliver
Main hand - Shiv of Exsanguination (enchant: +20 agility)
Off-hand - Shiv of Exsanguination (enchant: +20 agility)
Ranged weapon - Thori'dal, the Stars' Fury (enchant: +28 ranged critical strike rating)


10.b) BIS GEAR - SURVIVAL HUNTER
- v tomto gearu se jedou talenty a rotace buď na arcane, nebo deep survival huntera (popsaný jsou v bodě č.3 a 4). Poté až hunter lootne legendární luk z KJ, tak může přejít na speed survival gear, kterej je popsanej v bodě 10.c).

Head - Coif of Aleria (enchant: +34 attack power, +16 hit rating) (meta socket: +12 agility/+3% critical damage, červenej socket: +10 agility)
Neck - Hard Khorium Choker (žlutej socket: +10 agility), pokud hunter bojuje proti bossům co mají 6200 armor, tak ho vymění za Clutch of demise
Shoulders - Gronnstalker's Spaulders (enchant: +26 attack power, +14 critical strike rating) (žlutej socket: +10 agility, modrej socket: +10 agility)
Back - Cloak of Unforgivable Sin (enchant: +12 agility) (žlutej socket: +10 agility)
Chest - Bladed Chaos Tunic (enchant: +6 all stats) (červenej socket: +10 agility, žlutej socket: +10 agility, modrej socket: +10 agility)
Wrist - Gronnstalker's Bracers (enchant: +24 attack power) (červenej socket: +10 agility)
Hands - Thalassian Ranger Gauntlets (enchant: +15 agility) (červenej socket: +10 agility, žlutej socket: +5 critical strike rating/+7 stamina)
Waist - Gronnstalker's Belt (červenej socket: +10 agility)
Legs - Leggings of the Immortal Night (enchant: +50 attack power, +12 critical strike rating) (3x červenej socket: +10 agility)
Boots - Gronnstalker's Boots (enchant: +12 agility) (žlutej socket: +5 critical strike rating/+7 stamina)
Ring 1 - Angelista's Revenge (enchant: +4 all stats)
Ring 2 - Signet of Primal Wrath (enchant: +4 all stats)
Trinket 1 - Madness of the Betrayer, pokud hunter bojuje proti bossům co mají 6200 armor, tak ho vymění za Berserker's Call
Trinket 2 - Blackened Naaru Sliver
Main hand - Shiv of Exsanguination (enchant: +20 agility)
Off-hand - Shiv of Exsanguination (enchant: +20 agility)
Ranged weapon - Golden Bow of Quel'Thalas (enchant: +28 ranged critical strike rating)


10.c) BIS GEAR - SPEED SURVIVAL HUNTER
- tento gear je zaměřenej na haste, talenty k tomuto typu huntera jsou popsané v bodě 3.b), rotace střel je popsaná v bodě 4.d).

Head - Coif of Aleria (enchant: +34 attack power, +16 hit rating) (meta socket: +12 agility/+3% critical damage, červenej socket: +10 agility)
Neck - Hard Khorium Choker (žlutej sicket: +10 agility)
Shoulders - Gronnstalker's Spaulders (enchant: +26 attack power, +14 critical strike rating) (žlutej socket: +10 agility, modrej socket: +10 agility)
Back - Cloak of Unforgivable Sin (enchant: +12 agility) (žlutej socket: +10 agility)
Chest - Embrace of the Phoenix (enchant: +6 all stats) (3x červenej socket: +10 agility)
Wrist - Gronnstalker's Bracers (enchant: +24 attack power) (červenej socket: +10 agility)
Hands - Thalassian Ranger Gauntlets (enchant: +15 agility) (červenej socket: +10 agility, žlutej socket: +5 critical strike rating/+7 stamina)
Waist - Gronnstalker's Belt (červenej socket: +10 agility)
Legs - Leggings of the Immortal Night (enchant: +50 attack power, +12 critical strike rating) (3x červenej socket: +10 agility)
Boots - Gronnstalker's Boots (enchant: +12 agility) (žlutej socket: +5 critical strike rating/+7 stamina)
Ring 1 - Angelista's Revenge (enchant: +4 all stats)
Ring 2 - Hard Khorium Band (enchant: +4 all stats)
Trinket 1 - Dragonspine Trophy
Trinket 2 - Blackened Naaru Sliver
Main hand - Crux of the Apocalypse (enchant: +20 agility) (červenej socket: +10 agility)
Off-hand - Crux of the Apocalypse (enchant: +20 agility) (červenej socket: +10 agility)
Ranged weapon - Thori'dal, the Stars' Fury (enchant: +28 ranged critical strike rating)

11. UŽITEČNÉ ODKAZY
Petopia na 2.4.3 - vše o petech, stránku jsem využíval hodně v začátcích, ale i teď tam semtam nahlídnu.
Rotace - info o hunterových rotacích a pár rad kolem nich.
Tatrgelova DPS tabulka v1.8 - tohle je mnou vytvořená tabulka pro výpočet dps huntera, je celá v češtině, jde o nejaktuálnější verzi z 20.3.2018. V tabulce si můžete zvolit jakejkoliv gear, talenty, rotace, peta, atd...
Hunter 2.4.3 TBC Guide - docela pěknej návod pro začátečníky.
Hit rating - celkem srozumitelně vysvětlený počítání hitu
Macra - spoustu inspirace na tvorbu maker, časem většina hunterů zvolí vlastní macra, nicméně pro začátečníky i některý pokročilý tohle stačí.
Addon Bank - česká stránka kde najdete pár užitečných addonů.
WoWAce - další stránka plná addonů.
Addony - další česká stránka plná addonů.

12. ADDONY
Addony jsou nedílnou součástí WoW a já je samostřejmě taky používám, proto vám sem hodím info o pár užitečných addonech. Některé addony se dají stáhnou ze stránek uvedených v bodě 11. tohoto topiku, jiné si určitě najdete sami, pořád se jich dá najít spoustu na netu, stačí google. Vypíšu jen addony užitečné do PVE.

Quartz - addon pro toho, kdo má rád naprosto pod kontrolou cast bary a cast time všech abilit, které využívá hunter v rotaci a taky pro toho kdo nepoužívá, stejně jako já, žádný macra na rotace. Zobrazit se dá i samotnej cast bar na autoshot, takže je pohodlně vidět jak se načítá, což potom přispívá k efektivnějšímu využití jakékoliv hunterovi rotace. V PVP je to pak výbornej pomocník právě proto, že hunter přesně ví, kdy se mu načte autoshot a tak například, když někoho kituje tak ví, kdy se má zastavit, vystřelit a běžet dál. Pro mě je tohle jeden z nejdůležitější addonů do PVE i PVP.
OmniCC - addon kterej zobrazuje cooldowny všech spellů přímo na barech. Nedovedu si představit že bych neviděl za jak dlouho můžu vystřelit další arcane shot, za jak dlouho se načtou pasti nebo Misdirect, atd.
XPearl - díky tomuto addonu si můžete všechny framy upravit podle svých představ, můžete je různě přesouvat po obrazovce, měnit jejich velikost a písmo, taky si můžete určit které se mají vypnout, jaký počet buffů/debuffů se vám má zobrazovat, atd...Osobně bych bez tohoto addonu vůbec neuměl fungovat, je to dle mého názoru nejlepší addon co se úpravy frame týče.
Omen - ukazuje threat jednotlivých hráčů na raidu.
Diamond Threat Meter (DTM) - ukazuje threat stejně jako Omen. DTM je ale pro huntera lepší než Omen, protože když boss hunterovi rezistne Feign Death, tak to Omen vůbec nezaznamená a sníží hunterův threat na nulu, tak jako by boss FD vůbec nerezistnul, kdežto DTM správně threat nesníží a díky tomu má hunter lepší přehled o tom, kdy by mohl přeagrovat tanka. Hunter přegruje, jestliže se dostane na 130% tankova threatu, což většinou vede k wipe raidu. Rozhodně doporučuju DTM, omen za huntera nepoužívejte.
Deadly Boss Mod (DBM) - tento addon ukazuje warningy a cooldowny při boss fajtech. Jedná se o velmi užitečný addon, díky němu vidíte kdy například začne boss měnit fáze (Supremus, Illidan,...) nebo kdy vycastí nebezpečný spell do raidu, atd. Další užitečná věc tohoto addonu je měření odstupu od ostatních hráčů. Pokud zadáte do chatu /distance 10, tak vám addon ukáže takovou tabulku se jmény hráčů co jsou u vás blíže než 10 yardů, což je super třeba na Kalecgosovi, kde se lidi nejvíc odpalují právě na špatný rozestup.
Recount - addon který zobrazuje DPS, damage done, HPS, healing done, overhealing, damage taken, heal taken, aktivitu, atd. Tento addon mít nemusíte, ale na raidech je určitě užitečnej, protože se z něj dá lecos vyčíst a díky tomuto addonu se může každý zdokonalit například v rotacích, nebo si může vyzkoušet které abilty má do rotací význam zařadit a které naopak ne. Taky je dobrý na sledování kdo jak byl aktivní, kdo jak plnil své úkoly které dostal (například decurse), atd.

PVP TALENTY
BM hunter
- tomuto buildu říkám kombajn :D, přejedu s tím cokoliv během pár vteřin. Snad jen dobrej lock se udrží dýl než ostatní.

Survival hunter
- hunterovskej stun lock, bezvadný na 1v1, můj hodně oblibenej build.

MM hunter
- toto je build do arén zaměřenej na rychlejší resurect peta, protože na vyšším ratingu bude chtít většina teamů zabít vašeho peta. Po pár ressurectech většinu teamů přejde ho zabíjet. Jako pet se využívá škorpión kvůli jedu, ten se kombinuje se sáním many a ressistem na dispel stingů díky talentu improved stings. Dá se jet i na vylepšení pastí, talenty zde.
+0
#13726925 Apr 09, 2018 at 02:51 PM
18 Posts
Komentáre od hracov: 1. ADD : "Spoustu hunterů dělá chybu že peta naučí všechno čím může útočit, ale v tomhle případě víc neznamená opravdu víc a petovi tak degradujete zbytečně DPS. "

Není chyba umět všechny ability, ale je třeba před fightem zapnout potřebné a vypnout nepotřebné, pokud se nemýlím.
1. Odpoved: No u hunterova peta máš jen 350 bodů na rozdělení, takže každá "zbytečná abilita" tě ochuzuje o body který můžeš vložit jinam. takovej Bite tě stojí 25 bodů, místo toho bych raději dal nějaký resisty. Navíc peta můžeš taky respecovat, dokonce jen za 10 stříbrných a nezvyšuje se. Takže před každým raidem si můžeš udělat peta na ten konkrétní dung, na konkrétní situaci. Navíc teda všeobecně je zbytečný mít dva útočný spelly i mimo raid, využívá se vždy ten nejvýhodnější a to je pouze Lightning Breath, Claw a Gore. Jedinej Growl je zadarmo, pro ten platí to cos psal, ten prostě akorád nepoužiješ.

2.Každý nebude mít OpenOffice. A kvůli tabulce si jej třeba nebudou chtít instalovat.
EDIT: Ah, žiju v náctých ještě. Používám stará Office. Novější by to měli umět otevřít.
2. odpoved: Stačí si stáhnout ze Slunečnice https://www.slunecnice.cz/sw/openoffice/
měl by fungovat v klidu a je zadara. Excel nemám, tak nevím jesti tam jdou všechny macra, ale otevřít by to mělo jít určitě. Kdyžtak pak někdo hoďte echo, kdo má Excel.
+0
#13726940 Apr 09, 2018 at 03:00 PM
18 Posts
Je to robene na v podstate iny patch a iny Core takze truddek ak daco tak to editnem podla toho ako tebe to vychadza tu.
+0
Page 1