Notify Message
Forums
Page 1
Search
#13726985 Apr 09, 2018 at 03:27 PM
18 Posts
Ahoj,

Shamani nemaji class leadera, takže se pokusím demonstrovat jak by se asi každý měl přibližně zařídit v naší Guild, v případě, že se rozhodne hrát právě za Enha Shamana.

Jsme sice PVE/PVP guild, ale já se zaměřím spíš na PVE. Do PVP si snad každý umí postavit gear sám (Čím vyšší sezona, tím lepší, nic jinýho než Ska stejně není a 2H do rukou si snad taky umí vzít každý).

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Obsah :
Obecně
Klady a zápory
Role v partě a co je potřeba se naučit
Hlavní ablity
Talenty
Equip

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Obecně

V první řadě, je třeba uvést na pravou míru jednu maličkost - Enha Shaman je v první řadě OP BUFFER, v případě, že byste se chtěli umisťovat na předních příčkách EGOmetrů, vemte nohy na ramena a udělejte si radši něco jiného.

Pro ty, co čtou dál a s výše zmíněnou maličkostí tedy nemají problém:

Shaman má velkou sílu, kterou ve správné chvíli dokáže proměnit ve vysoké dmg, ještě podpořené jeho totemy, kterých má Shaman nepřeberné množství a které mu pomáhají jak v obnově many nebo života, tak i ve zpomalení soupeře, jeho desorientaci nebo ztrátě životů. Totemy se dělí na čtyři odvětví, a to vzduch, oheň, voda nebo země (Air, Fire, Water a Earth) a ke každému odvětví potřebujete odpovídající totem, který se získává z dlouhé questové linie. Bez totemů by to nebyl on. Ale i bez nich se Shaman umí efektivně healovat, udílet velké dmg kouzly nebo zbraní. Ke všemu stejně jako warrior a paladin může nosit štít, který podstatně zvyšuje jeho Armor, takže redukuje mnohem víc dmg než ostatní povolání ve správnou chvíly (Zbraně a štíty se dají switchovat i v combatu, takže doporučuji si nějaký štít stále nosit a případě potřeby nasadit). Od 40 lvl může stejně jako Hunter nosit Mail.

Použitelné zbraně pro Shamana
•Jednoruční palice (1h Maces)
•Hole (Staves)
•Pěstní zbraně (Fist Weapons)
•Jednoruční sekery (1h Axes)
•Dýky (Daggers)
•Dvouruční sekery (2h Axes)
•Dvouruční palice (2h Maces)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Klady a zápory

Přednosti:
•Má rozličné totemy, které pomáhají jemu i jeho partě v boji.
•Od 20 lvl má kouzlo Ghost Wolf, které zvýší jeho rychlost o 40% (užitečné například na Supremovi - BT).
•Může oživit mrtvého hráče, nebo dokonce i sám sebe (při wipe je dobré stát mimo pull range).
•Od 28 lvl má kouzlo Water Walking, na které sice potřebuje Fish oil, ale se kterým se velice rychle pohybuje po vodě.
•Od lvl 40 může nosit Mail.
•Od lvlu 30 má shaman spell s názvem Astral Recall který mu umožní portovat se do místa kde má hearthstone každých 15minut.
•Na lvlu 70 má shaman spell Bloodlust (BL) - Horda/ Heroism (Hero) - Aliance. Tyto dva spelly maji stejnou funkci i, když mají jiné názvy. Spočíva to v tom, že na 40 sekund zvýší melee attack speed o 30% a casterům zmenší dobu castění spellů rovněž o 30% všem hráčům v šamanově partě.
•Dual wield který v kombinaci s windfury weapon dává obrovský dmg.

Nevýhody:
•Jeho totemy mají málo životů, pro AoE kouzlo nepředstavují žadný problém.
•Neumí používat žádnou střelnou zbraň.
•Jeho priorita je buffovat partu, pokud se tedy bude rozhodovat mezi spellem co dá dmg, nebo znovu vyhodit totem, má přednost buff, nikoliv jeho vlastní dmg.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Role v partě a co je potřeba se naučit

Pro každou partu je Shaman jedině přínosem, protože snad každý rád uvítá jeho totemy a Hero/BL. Je to sice lehce problematičtější než buffy, protože totemy stojí na zemi a při každém přesunu se musí umisťovat znova, ale i tak jsou velkým přínosem.

Co je důležité se naučit:
•Splnit všechny questy na totemy a ty pak vhodně umístit na Action bary, aby byly hned po ruce.
•Umisťovat správné totemy podle potřeb party, domyslet si, jaké totemy budou classy ve vaší partě vyžadovat (např. WF/agi).
•Sledovat vaší partu a totemy umisťovat na nejvhodnější místa tak, aby tam vydrželi co nejdéle.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.Hlavní ability

Windfury Weapon
Windfury Weapon je v podstatě Shamanův osobní enchant zbraně, krerý tvoří základ jeho útoku. Má pro Main a Off Hand zbraně sdílený skrytý CD o délce 3 sekundy. Jsou 2 způsoby běžného enchantování zbraní. Já osobně upřednostňuji WF na Main i OFF hand, ale jsou i lidé, co tvrdí, že lepší je na OFF hand dát Flametongue Weapon. Ano, je pravda, že pokud procne WF z OFF hand, naskočí 3 sec CD a pokud by mělo procnout mezitím z Main hand, jednoduše neprocne, avšak běžně se nestává, že by procl na každou ránu mimo CD.

- šance na proc se pohybuje kolem 36%
- k WF se také váže význam nošení pomalých zbraní (Main i OFF)
Ideálním cílem je, aby WF proclo každé 3 sekundy a dalo na každý proc co největší DMG. Proc každé 3 sekundy je v praxi prakticky nereálný, avšak výši DMG, kterou WF dá ovlivnit můžeme, a to rychlostí zbraně. Ideální rychlost je 2,5 - 2,8, jelikož pomalejší nejsou. Hodně shamanů dělá chybu, že si bere do OFF rychlou zbraň, jelikož se dá mnohem snáze získat (většinou jdou na diss, jelikož jediný kdo dokáže využít rychlou OFF hand je Rogue). To je však hrubá chyba, jelikož díky častému "bodání" ukradne WF proc oFF handa a když by mohlo WF zMain hand konečně procnout, je opět CD. Takovýmto jednáním se Shaman dokáže obrat až o 55% dmg z WF.

// Poznámka admina :opravil som ti to
Stormstrike
Používá se v podstatě na každý CD, dává o trochu zvýšený základní dmg z Main hand a zvyšuje šanci na proc enchantu na Main hand na 100% touto ránou (pokud nemá CD).

Shocky
Jsou 2 varianty. První je Earth shock spam, kde se v podstatě na každý CD dává Earth shock. Druhá varianta je o trochu složitější a spočívá ve střídání Flame Shock a Earth Shock. Začíná se Flame a na další CD Earth, jelikož na bossovi je debuff, který dává periodický dmg. Dávejte si pozor pokud vám Flame shock resistne, na další CD ho dejte znovu, dokud na sobě BOSS nebude mít debuff z něj.

!!!really important!!! ---• S Earth Shockem opatrně u bossů, kde taktika vyžaduje nekickovat nějaký spell co BOSS castí (typicky Essence(2. fáze) - Deaden). //poznámka admina , Deaden sa nedá kicknuť
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

5.Talenty


Enhancement:

Ancestral Knowledge 5/5
Thundering Strike 5/5
Improved Ghost Wolf 2/2
Enhancing Totems 2/2
Shamanistic Focus 1/1
Flurry 5/5
Improved Weapon Totems 2/2
Spirit Weapons 1/1
Elemental Weapons 3/3
Mental Quickness 3/3
Weapon Mastery 5/5
Dual Wield 1/1
Dual Wield Specialization 3/3
Stormstrike 1/1
Unleashed Rage 5/5
Shamanistic Rage 1/1

Restoration:

Tidal Focus 5/5
Improved Reincarnation 2/2
Totemic Focus 5/5
Nature`s Guidance 3/3
Totemic Mastery 1/1
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Equip

Co se týče porovnávání jednotlivých dílů eq, každý eq se dá přepočítat na takzvané Enhancement Pointy (dále jen EP). Tyto EP se dělí na jednotlivé Contenty, tedy T4 T5 a T6 eq, my ale chodíme jen T6, takže vás T4 a T5 nebudu vůbec obtěžovat a jdeme rovnou na T6.

V první řadě je potřeba udělat si nějaký HIT toho je pro začátek třeba kolem 100 a pokud ho nebudete mít v itemech, stačí nasocketovat a není problém ho udělat i na modrém eq. HIT je potřeba dosáhnout co nejdříve a za žádných okolností ho nepouštět níže. Takhle nízký je z důvodu, že jediné co je potřeba , aby byl crit rating efektivnější z důvodu zapínání flurry, pokud byste měli málo hitu, museli byste mít o mnoho více critu, abyste dosáhli neustálého zapnutí flurry.

Co se týče Haste, ten je potřeba zvyšovat jen v případě, že máte nad 33% melee Crit Chance, Běžně se prakticky nesocketuje, protože Strenght bývá ve většině případů výhodnější.

Armor Penetration se vyplatí jen do Hodnoty CCA 1100, pak už nemá přílišný smysl, ale na tuto hodnotu se obyčejně nedostanete.

A nyní už k těm EP:

V každém eq se staty přepočítávají tímto přepočtem (počítá se s buffem Blessing of Kings):

1 Strength = 2,2 EP
1 Agility = 1,69 EP
1 Crit Rating = 1,74 EP
1 Hit Rating = 1,69 EP
1 Haste Rating = 1,82 EP (s Critem nad 33%, pokud není Crit, pak se počítá 1 Haste Rating = 1,24 EP)
1 Attack Power = 1 EP
1 Armor Penetration = 0,35 EP (do CCa 1100, nad 1100 1 Armor Penetration = 0 EP)
1 Expertise Rating = 3,18 EP

Co se týče zbraní, následující přepočet počítá s rychostí zbraně 2,6, jelikož je nejčastější, máte-li o něco rychlejší o pár procent uberte, ale v podstatě by to mělo sedět. Pro rychlost 2,6 tedy platí:

1 Main Hand DPS = 9,03 EP
1 OFF Hand DPS = 3,70 EP

Jak tedy poznám lepší EQ?
Jednoduše spočítám EP obou itemů a kde mi vyjde víc, ten item oblékám.
+1
Page 1